סופ"ש אקטואלי: 'המכון הגיאולוגי' ברחוב 'גאולה' • יוסי לזר

    יוסי לזר 9 Comment on סופ"ש אקטואלי: 'המכון הגיאולוגי' ברחוב 'גאולה' • יוסי לזר
    7:45
    03.05.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דפים ס"ה – ס"ו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשנים שגרתי ולמדתי בעיר הקודש ירושלים, יצא לי כמובן להיות בשכונת 'גאולה' המקום שהוא הלב הפועם של ירושלים החרדית – הרחובות מלכי ישראל ומאה שערים וכמובן כיכר השבת.

    תמיד הפליא אותי השער והכניסה לחניה המעט סמויה מן העין ברחוב מלכי ישראל 30  – שעליו יש שילוט קטן 'המכון הגיאולוגי' מה למכון הגיאולוגי בליבה של השכונה החרדית, שנים הלכתי שם ולא הבנתי את ייעודו של הבניין הזה, השבוע הבנתי.

    בפיגוע הרצחני השבוע ביום שלישי, פיגוע שבו נרצח בדם קר ובאכזריות גדולה הקדוש הרב קרישבסקי הי"ד שנרצח ע"י ערבי שהועסק שנים בחברה ישראלית, התפרנס יפה ועסק בעבודתו יום יום עם יהודים – חייך אליהם, צחק איתם, תיקן להם, ואז אותו מחבל מחליט לצאת למתקפה אכזרית על אלו שהכי מייצגים בעיניו את היהודים בארץ ישראל, החרדים.

    רק בישראל תיתכן מציאות אירונית כזו, שבשבוע שבו נפתח מושב החורף בכנסת, שאמור לעסוק בין היתר בחוק הגיוס – חוק המבוסס על הטענה של חוסר שוויון בין החיילים והחרדים ואז מגיעים אירועי השבועות האחרונים ומראים שמי שהכי מייצג את הישראלים במדינה הזאת – אלו לא יאיר לפיד וחבריו אלא דווקא החרדים ולובשי המדים אותנו האויבים הכי מזהים כיהודים וכישראלים.

    ובכול זאת, עלינו לזכור את ההבדל ביננו הציבור החרדי לשאר החברה הישראלית. והוא נעוץ בתפיסה שאנחנו עדיין בגלות, ושלמרות העובדה שיש לנו מדינה משלנו, הפיגוע הנורא ב'גאולה' הזכיר לנו שאנחנו עדיין לא ב'אתחלתא דגאולה', וכמו שהסביר נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, בעת שהורה על ביטול ההשתתפות בצעדת הימין, כך: "יש ענין של 'לא תתגר בם מלחמה', שלא להתגרות באומות – זו לא דרכינו"  – דרכינו בעת הזאת היא לא לצרוך ולהפיץ סרטים של הרג דם ומוות. ולא לשתף קריאות ופוסטים שקוראים לנקמה ולהרג כל הערבים. התפקיד שלנו עכשיו הוא אפילו לא לתת עצות ביטחוניות או מדיניות איך לנהל את האינתיפאדה או את המדינה. תפקידינו הוא כמו שהגדיר אותו הר' משה שמואלי, שנפצע בפיגוע בגאולה  – כשנשאל בשידור חי בערוץ 2 איך יתכן שלמרות שקרא תהילים לא ניצול ענה לכתבת כך: "זה לא הציל אותי?! את יודעת מה המצב שלי?! את יודעת כמה חמור זה יכול היה להיות?? את יודעת כמה גרוע זה יכול היה להסתיים??? זה בדיוק מה שהציל אותי!".

    מה שהציל אותו היה, שהקב"ה גלגל שבמשך למעלה מ-50 שנה ישכון המכון הגאולוגי ברחוב מלכי ישראל 30 בלב שכונת גאולה, 50 שנה של "תא מטען בבקשה" ושל בדיקת אישורי כניסה, מתנקזים לרגע הזה בהיסטוריה: יום שלישי א' ר"ח מרחשוון תשע"ה, 10 בבוקר, פיגוע אכזרי בגאולה, הקדוש הרב ישעיהו קרישבסקי הי"ד נהרג, המאבטח שממוקם במכון הגאולוגי  כ 10 מטר ממקום הפיגוע רץ יורה ומנטרל את המחבל. עוצר את מסע ההרג הזה וכך חייו של הר' משה שמואלי ועוד רבים ניצלו. וכך זוכים אנו לשמוע ממנו בשידור חי שתפקידינו עכשיו הוא כך: "כתוב בתורה ש'הקול קול יעקב והידיים ידי עשיו'. ככל שיישמע בעם ישראל יותר 'קול יעקב' – כך נוכל לנצח את 'ידי עשיו'. מה שיכול לשמור עלינו – זו רק זכות התורה".

    נ.ב. נוסיף כי לאחר שסיים את שליחותו – המכון הגאולוגי עתיד לעבור בקרוב למשכנו החדש שנבנה בגבעת רם בירושלים.



    9 תגובות

    מיין תגובות
    1. 9

      פשוט יפה! כתוב יפה. מחזק. ומעודד. תודה רבה!

    2. 7

      תודה רבה!
      זה נותן המון כח!

    3. 5

      חזק ומצמרר!! זה מה שעוזר בימים אלו. ישר כחך